sobota 18. února 2012

Thajsko 2012,10. zpr.

Přesun nočním vlakem do Surat Thani proběhl celkem bez problémů. Jeli jsme tzv. "diesel car", to je vagón, kt. má dole motor (celkem  hlučný) a  ten pohání klimatizaci. Dost dlouho do noci vlakem procházeli prodejci jídla a provolavali něco podle schématu "da, da, dááá", alespoň tak mně to znělo.
Jak jsme vylezli z vlaku, tak se na nás vrhli prodejci lístků na autobusy, naštěstí díky Danče jsme se nenechali zlákat. Jeli jsme normálním místním autobusem, stál polovinu a jel dříve. Obecně  jsou Thajci dobří obchodníci, nic není problém zařídit, ale vše  se dělá tak, abych z toho měl něco já nebo kámoš.
V Khao Sok jsme se ubytovali v chatce "na nozickach", stavili se v návštěvnickem centru a vyrazili do džungle. Cesta vedla nejdříve po cestě pro jeepy a potom stezka "lesem", v podstatně údolím vzhůru. Spatřeno: několikrát opice, 1 žlutý had, ješterky, pavouci, motyli a brouk co dělal strašný kravál, spousta bambusu, stromy s velkými nadzemnimi kořeny, hromada všelijaké zeleně a kytek. Nejzajímavější mně ale přišly zvuky, pestrá směs všelijakeho cvrlikani, tukani, piskani, susteni. Chtěli jsme dojít k jakesi rokli, ale museli jsme se začít vracet cca v pulce cesty. S focenim, hledáním opiček v korunách stromů toho člověk moc neujde, navíc naše nacrtnuta mapa (lepší nemají) udávala vzdálenosti vzdušnou čárou.
K večeri jsem si dal rýžovou polévku a jídlo, jenže to jsem netušil, že tady je polévka vlastně hlavní jídlo, takže jsem byl pěkně najedeny. Hospoda a ubytování byl rodinný podnik a děda s babičkou byli velice milí, ve stejne kuchyni se varilo pro rodinu i pro turisty.
Negativem dne bylo, že Danča dostala rýmu a nos měla jak vodopád.

Teď už jsme u moře v Ao Nang, další zprávy dodám večer.










Žádné komentáře:

Okomentovat